ezt hallgatjuk mostanság

Utolsó kommentek

DOWNLOAD 7

Tagek

még több...

Közösség

lényegünk

alcohol, drugs, overdrive, noise, neon lights, party people, fashion, revolution... Can you feel it?

"Úgy érzem sikerem nagy részét az internetnek köszönhetem" - Aman interjú

2010.05.03. 18:28 :: majsz

Egy szelet bajszos kenyér. Nem sok mindenkinek jutna ilyen az eszébe, amilyen egyszerű annyira zseniális is egyben. De egy ötlet magában nem elég, a megvalósítás a lényeg és ebben a Budapesti Aman kiemelkedő. Remek karakterek, a street-art és a tradicionális művészet nagyszerű ötvözete, és ami talán a legfontosabb: nagyon eredeti! Csinált már flyereket, pólógrafikát, és Don't Panic borítót, és ha jó helyen jártok, akkor egy-két matrica is befigyel a lámpaoszlopról.

A jövőről, zenéről és inspirációkról beszéltünk ebben a rövid interjúban.

 

 

Mielőtt rátérünk a munkádra, mondd el miket hallgatsz mostanában? És befolyásolnak e a munkádban?

Régen meghallgattam igazából mindent, az egy felfedezős korszak volt, és ezeket a zenéket még mindig hallgatom, de mostanában kezdtem el húzni különféle zenei irányzatok felé. Valahogy nekem ez a rocker korszak kimaradt, és mindig jobban érdekelt az elektronikus zene, de ebben a műfajban sem korlátozom le magam együttesekre, inkább csak számokat gyűjtögetek össze. Manapság főleg minimalt és goát hallgatok, de emellett a rave/electro is helyet kap, illetve a chill, utóbbiból például a Thievery Corporation a kedvencem. A zene nagyban befolyásolja a munkámat, de ez ritkán jelenik meg konkrétan, a közelmúltban sok pszichedelikus (goa) rajzom született, és sok munkámat elég "minimal"-ra fogtam.

 

A zenére természetesen a House Cat miatt kérdeztem rá, én azt a grafikát láttam a legtöbb helyen. Létezik egyáltalán olyan, hogy "legismertebb munkád"?

Én ezt így nem mondanám, de a kis bajszos kenyeret elég sokan ismerik, ezzel mondjuk már lehet csajozni (nevet). Szerintem, aki ismeri a munkáimat az kb. mindet ugyanannyira ismeri.

 

Meg tudod fogalmazni, hogy milyen a stílusod?

Kicsit skiccszerű, a tiszta és a nyers között van, színes, de általában nem sokféle színt használok illetve nagyon szeretek mintákat/mintázatokat alkalmazni kitöltéshez. Van, hogy eltérek ettől az alapstílusomtól, valamikor csak azért mert bekattan valami, vagy kísérletezésből sül ki valami olyan ami megtetszik, ezekkel próbálom bizonyítani, hogy nem csak egy valamihez értek. Ha egy szóval kéne jellemezni, talán a "fiatalos" illik rá.

Hol tartasz most szerinted a karrieredben, és mik a céljaid a közel és a távoli jövőre?

Nagyon az elején, úgy érzem a stílusom már megvan, de persze ez még mindig változhat... Szeretnék felvételt nyerni az iparra, vagy valami művészeti/design iskolába külföldön, utána csatlakozni egy stúdióhoz, hogy legyen állandó munkahelyem, mellette saját céget alapítani, ami valószínűleg divattal és designnal fog foglalkozni.

Érdekel a divat is?

Nagyon mélyen nem, de ha elmegyek vásárolni van elképzelésem mit vennék fel, ha látok valamit meg tudom mondani mit változtatnék rajta, hogy számomra tökéletes legyen, ezért szeretnék egy márkát csinálni, persze a hangsúly ott is a mintákon lenne és az életérzésen.


Streetelni is szoktál?

Régen többet járkáltam firkálgatni, matricázni, de mostanában annyira nem, sajnos... Kicsit belefáradtam a matrica rajzolgatásba, a firkálásra pedig ritkán találok alkalmat, de ezt a vonalat is szeretem képviselni.
 

Mennyire tartod magad internet generációs művésznek?

Abszolút (nevet)! Úgy érzem sikerem nagy részét az internetnek köszönhetem, ez tette lehetővé, hogy elinduljak ezen az úton, hogy megismerjenek, hogy megismerjek embereket, és ez elég jól is alakul.

Gondolom tudnál mondani pár kedvenc külföldi művészt, én most mégis arra kérlek mondj egy pár magyart akire felnézel, vagy esetleg együtt dolgoznál.

Blik, Drez, Roki, Sekond, hirtelen ők ugranak be, de biztos tudnék mondani sok magyar művészt akiknek bejön a stílusa, szerintem ők világszínvonalon űzik a grafikát, igaz stílusban elég távol állnak tőlem. Magyarok közül nem nagyon tudnék olyat mondani, aki stílusban igazán közel állna hozzám, viszont az interneten sok hasonlót találtam. Általában jelenetek szoktak inspirálni, és érzések, amit az alkotások nyújtanak, nem a stílusuk. Külföldiek közül nagy kedvenceim Gris Grimley, Tim Burton, McBess, persze ez csak pár név a sok közül, nem szeretek nagy különbséget tenni kedvencek között.


Mennyi időbe telt a legegyszerűbb és a legbonyolultabb munkád?

A Skicctől a kész munkáig, tiszta munkaidőben a minimum kb. fél/1 óra volt, a maximum (Hospital) kb. 8óra. Nem tisztán kb. 1 héttől 1 hónap.


Az utolsó kérdés az hagyomány: Star Wars vs. Lord Of The Rings?

Hűha, kényes pontra tapintottál, a fantasyt és a sci-fi-t is imádom (nevet)! Talán inkább a LOTR mert a Star Wars új részei annyira nem tetszenek, a régiek pedig már kicsit elavultak... Még mindig nagyon szeretem, imádom az olyan filmeket/könyveket amikhez ki van találva egy külön univerzum, szeretek ezekben elmerülni. Ha az a kérdés, a legtutibb egy varázsló lenne lézerkarddal.

 

Aman weboldal / Flickr


3 komment

Címkék: interjú art street art hun

A bejegyzés trackback címe:

https://majsz.blog.hu/api/trackback/id/tr351971772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skizma 2010.05.03. 19:25:28

ez saját interjú?
ha igen akkor: "szép volt papa!"
ha nem akkor,...

theaman 2010.05.03. 23:58:05

ez full exkluzív :)

dzsuli 2010.05.05. 23:01:32

wú eddigi legkimerítőbb válasz az utolsó kérdésre :]
süti beállítások módosítása