Egy kisebb áttekintést teszek a japán divatmagazinok körül, és benne, remélem akit egy picit érdekel a téma, az érdekesnek fogja találni.
Kezdjük ott, hogy tegye fel a kezét aki ismer 1 japán divatmagazint is!
ööö...nem látok kezeket, akkor segítek, itt egy kisebb felsorolás a a Japán székhelyű divatmagazinokból (tehát nem japán ELLE, vagy Vouge):
- AneCan/első kiadás: 2007/havi - főleg a középhuszasokat célozza meg, akik épp befejezték a sulit. [borító]
- CanCam/1981/havi - huszas évei közepén, végén járó nőket célozza meg, az AneCan testvérlapja, főleg a divattal foglalkozó lányoknak készült, hogy tudják az aktuális trendeket, tehát felfoghatjuk szakmai lapként is. [borító]
- Classy/1984/havi - szintén a 24-28asok körét célozza meg, a JJ testvérlapja, főleg "irodahölgyek" kezébe láthatjuk. [borító]
- Cosmode/2002/kéthavonta - a Cosmode a cosplay öltözködéssel foglalkozik, ami manga, anime karakterek ruhában utánzása, főleg ilyen cosplay rendezvényeken készült képeket tartalmaz az újság, emelett smink, haj, kosztüm készítési tippeket. [borító]
- Egg/havi - az Egg a "gyaru" kultúrát lefedő, és gyaru lányoknak szóló újság, a gyaru az kb. a japán cicababa, napbarnított bőr, hidrogénezett haj. Ennek a stílusnak iszonyat sok különböző válfaja van, van aki nem fürdik bizonyos idő közönként, van aki totál barbie baba mindene rózsaszín, van aki állatnak öltözik, és van aki már a normalitás határiat suroló mértékben barnítja szét magát...visszavonom, már túllép a normalitás hatásain. [borító]
- FRUiTS/1997/havi - a FRUiTs-t Shoichi Aoki fotós alkotta 97'ben, a 90es évek elejétől fogva fotózta az embereket a Harajuku kerületben Tokyoban ami a város egyik legizgalmasabb része (divat szempontjából) , ezen kerületben lefotózott emberek kerülnek a lapba. Az újságba minimális hirdetés van, és teljes oldalas képek, körülbelül 50 oldalon, 2x is kiadtak belőle válogatás könyvet a legjobb képekből, testvérlapja a Tune, és a Street. [borító]
- JJ/1975/havi - JJ a Classy testvérlapja és egyben a huszasoknak szóló lapok közt a legrégebbi, a célközönség 17-26 év. A JJ főleg a konzervatív öltözködést protezsálja olvasói közt. 2001-ben megjelent az első JJBis mely a JJhez hasonló de fiatalabb olvasókhoz szól. [borító]
- nicola/1997/havi - a nicola a fiatal tinktől az idősebb tinikig, terjedő lányoknak szól, híres modelljeiket "nicomos"-nak hívják. [borító]
- Non-no/1971/kéthetente - a Non-no egy igen nagy múltra visszatekintő divatlap, a 20-as éveik elején járó lányoknak szól. 87-ben elindították a férfi verziót Men's Non-no névvel. [borító]
- PINKY/2004/havi - a PINKY szintén 20asok körében népszerű, de még a fiatal 30asok is beleférnek a fogasztókörbe, legnépszerű modellje Emi Suzuki.
- Popteen/1980/havi - a Popteen bár Japánból indult, de elég hamar kinőtte magát, és egész Ázsiára kiterjedt, később pedig amerikai weboldalt nyitottak, a nevéből kikövetkeztethető kihez szól, olyan sztárok voltak már címlapon mint Avril Lavigne, Britney Spears, Gwen Stefani. De a sztár címlaplány Ayumi Hamasaki énekes, színész, ő látható a borítón is. [borító]
- ViVi/1983/havi - szintén a legtöbb Ázsiai országban megjelenik, és a 17-22 éves kor a célközönség, ez az újság is a iroda hölgyek körében népszerű. [borító]
Hát ennyi, biztos kihagytam párat, de ígyis testes a 12 darab japán divatlap, hisz például én magyart egyet se tudok (a Gyöngy az?? dehogy az). A következő postokban 4 magazinból fogok mutatni, decemberi, januári számokat (Soup, PINKY, Men's Non-no, és végül FRUiTS).
Sayonara ^^
Utolsó kommentek